Veel gestelde vragen online occasion kopen
Bestellen en betalen
Hoe en wanneer betaal ik?
Je krijgt de auto factuur waar je via IDeal of overboeking het volledige bedrag kunt betalen. Het volledige bedrag moet op onze rekening staan op het moment van afleveren. Mocht het van toepassing zijn vergeet dan niet voorafgaand aan de betaling bij je bank je betaallimiet te verhogen.
Hoe kan ik de auto betalen?
Wij mailen de factuur naar je. Let op, het volledige bedrag moet betaald zijn op het moment dat we de occasion aan je afleveren en tenaamstellen. Vergeet niet tijdig de auto verzekering te regelen. Dit kan ook via Stam (zie kopje bezorging).
Wat gebeurt er na het plaatsen van mijn bestelling?
Nadat je de bestelling hebt gedaan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om alles door te nemen en de aankoop definitief te maken. Wij sturen je dan het koopcontract toe zodat dit (digitaal) ondertekend kan worden. Na ontvangst van de getekende offerte is de aankoop definitief.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Heb je je droomauto gevonden? Naast de foto's van alle occasions zie je een knop met de tekst "Direct online kopen". Zo komt je in het bestelformulier. We vragen je om je persoonsgegevens en waar en wanneer we de auto kunnen afleveren of bezorgen.
Komen er nog kosten bij de getoonde prijs?
Nee. De prijs die je ziet is het totaalbedrag.
Kan ik mijn huidige auto inruilen?
We doen je graag een persoonlijk voorstel voor het inruilen van je auto. Stam biedt ook de mogelijkheid voor een online thuistaxatie. Dit kan in combinatie met de aankoop van een nieuwe auto meteen meegenomen worden.
Is de BTW inbegrepen?
Bij Stam zit alles bij de aankoopprijs inbegrepen. De prijs die je online ziet ziet bij personenwagens is de prijs die je betaalt. De BTW (en BPM) is altijd bij de prijs inbegrepen. Onze bedrijfswagens zijn altijd exclusief BTW en eventueel BPM geprijsd.
Gelden er nog speciale voorwaarden bij de online koop van een bedrijfswagen?
Ja, voor de aankoop van bedrijfswagens gelden er speciale voorwaarden zijnde:
• Bij aankoop van een bedrijfswagen nemen wij voordat de auto wordt gefactureerd contact met je op om het voertuig goed te omschrijven en om de technische staat van de auto met je door te nemen. Dit kan eventueel ook middels een online call en beeldbellen.
• Wij raden je bij een gebruikte bedrijfswagen aan om het voertuig live te bekijken voordat je deze van ons afneemt en wij nog aanvullend advies kunnen geven voor inbouw wensen.
• Business to business aankopen geven standaard geen recht op garantie. Wij bespreken dit graag nadat wij de aanvraag hebben ontvangen.
Bezorging
Kan ik de auto op een ander adres laten bezorgen?
Bezorgen op een ander adres dan je huisadres is geen probleem en is aan te geven in het formulier. We bezorgen door heel Nederland*.
In alle gevallen is het van belang om betaling en tenaamstelling van tevoren te regelen. Wij bespreken dat bij het doornemen van de bestelling.
Kan ik de auto zelf ophalen?
Vanzelfsprekend! Je bent van harte welkom bij één van de Stam Renault vestigingen. Dan kan je meteen onze vestiging bekijken en kennismaken met onze collega's die ook graag het onderhoud, APK of andere toekomstige werkzaamheden aan de auto kunnen uitvoeren.
Hoe lang moet ik op mijn auto wachten?
Koop je een occasion bij Stam dan leveren wij deze binnen 5 werkdagen na afronden van je bestelling af.
Wanneer moet ik mijn auto verzekeren?
Zodra je achter het stuur gaat zitten moet de auto verzekerd zijn. Voor aflevering voorzien wij je van alle informatie die je nodig hebt (kenteken en chassisnummer) om de auto te verzekeren. Wij kunnen ook de verzekering voor u regelen. Voor meer informatie of aanvragen van een verzekeringsofferte klik hier.
Bezorgen jullie ’s avonds en in het weekend?
In principe bezorgen wij de auto van maandag tm vrijdag tussen 08.00 - 17.00 uur. Mochten deze tijden jeu niet gelegen komen dan kijken we in overleg wat er mogelijk is.
Kan ik een proefrit maken?
Een auto online kopen is anders dan meeste personen gewend zijn. Daarom kan je een uitgebreide proefrit maken op het moment van aflevering. Is het niet helemaal wat je ervan had verwacht, dan nemen we de auto gewoon weer mee terug.
Moet ik betalen voor de bezorging?
Nee. De prijs die op de website bij de auto staat, is de prijs die je betaalt voor alles. Daar hoort dus ook de bezorging bij.
Wat houdt thuisbezorging precies in?
Bij Stam leveren we de auto bij je af op een moment dat jou goed uitkomt. We bellen je binnen 24 uur na de bestelling (behalve in het weekend) om een tijd en een locatie van aflevering in te plannen. In de meeste gevallen is dat thuis, maar het kan ook ergens anders. We bezorgen door heel Nederland.*
Ruilen en retour
Kan ik de auto na 14 dagen nog retour sturen?
Bij Stam kan je 14 dagen proefrijden zodat je de auto echt goed kan leren kennen. Ben je niet blij met je aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug.
Je hebt in principe 500 kilometer om de auto uitgebreid uit te testen. Heb je in die eerste 14 dagen meer gereden en wil je de auto daarna toch nog inleveren, dan brengen we kosten in rekening. In dat geval laten we een onafhankelijke partij de waardevermindering bepalen.
Hoe lever ik mijn nieuwe auto weer in, mocht deze niet bevallen?
Bij Stam hanteren we een bedenktermijn van 14 dagen: bevalt de auto niet dan halen wij hem gewoon weer bij je op.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Besluit je om de auto binnen de bedenktermijn van 14 dagen of 500 kilometer bij occasions weer in te leveren? Dan krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug. Het geld staat maximaal 14 dagen na ontvangst van het herroepingsformulier weer op je rekening.
Kan ik de auto terugbrengen naar één van jullie vestigingen?
In de eerste 14 dagen geldt; ben je niet blij met de auto dan halen wij hem bij je op en krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort.
Kan ik mijn nieuwe auto ruilen voor een andere?
Je kunt 14 dagen proefrijden, met een maximum van 500 kilometer zodat u de auto echt goed kan leren kennen. Ben je niet blij met uw aankoop? Dan halen we hem gewoon weer op en krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug zodat je een andere auto uit kunt zoeken. Wij helpen je daar graag bij.
Service/Onderhoud
Waar kan ik service/onderhoud laten uitvoeren?
Ongeacht welk merk je bij Stam koopt, je kunt bij al onze vestigingen terecht.
Als ik mijn auto doorverkoop, blijven de services dan gelden?
Nee, de services uit bovengenoemde vraag komen te vervallen bij doorverkoop van de auto.
Als ik mijn auto wil verzekeren, kan dat ook bij Stam?
Ja, dat is zeker mogelijk. Via Renault Autoverzekering hebben wij altijd een verzekering die bij je past, ongeacht het merk wat je koopt. Na insturen van de offerte aanvraag voor een verzekering neemt iemand telefonisch contact met je op om je wensen te bespreken. Tip: doe dit niet op het laatst moment voor aflevering, dan hebben we voldoende tijd om de verzekering goed en compleet naar je wens te regelen.
Garantie
Hoe zit het met de wettelijke garantie als ik een auto online bestel?Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product dat gene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Overige zaken
Waar staan de algemene voorwaarden voor het digitaal bestellen van een auto? Ja, deze kan je
hier vinden.
Waar vind ik het herroepingsformulier?Je kunt het herroepingsformulier
hier downloaden.
Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?
klachten of opmerkingen over onze producten of dienstverlening ontvangen wij die graag
via deze deeplink. We horen namelijk graag wat we beter kunnen doen! Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst een inhoudelijke reactie van ons. Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.