Dankzij het innovatieve ‘skateboard’-platform en de SDV-architectuur bieden deze compacte, ruime en veelzijdige bedrijfswagens op maat gemaakte oplossingen die klanten ondersteunen in de energietransitie en technologische vooruitgang. Dit nieuwe platform markeert een grote stap voorwaarts op het gebied van voertuigontwerp. Het biedt optimale flexibiliteit, ergonomie en connectiviteit, met vrijwel eindeloze mogelijkheden voor maatwerk en lagere operationele kosten. Tegelijkertijd staat het platform garant voor een hoog veiligheids- en prestatieniveau. De drie voertuigen hebben ieder een eigen identiteit en zijn ontworpen om te voldoen aan specifieke behoeften.
![]() | ![]() | ![]() |
De nieuwe, volledig elektrische Trafic E-Tech electric heeft eigentijdse proporties en een ‘one-box design’ voor een strakke en dynamische uitstraling. De korte overhang aan de voorzijde en de verlengde wielbasis – met de wielen op de uiterste hoeken – maximaliseren de binnenruimte. Tegelijkertijd is zijn draaicirkel vergelijkbaar met die van een Renault Clio. Tevens heeft deze LCV met zijn hoogte van minder dan 1,90 meter eenvoudig toegang tot ondergrondse parkeergarages.
Het exterieur weerspiegelt de nieuwe designtaal van Renault, met vloeiende en gestructureerde lijnen. Het centrale designelement aan de voorzijde benadrukt zijn hightech karakter, met een horizontale LED-strip en kenmerkende LED-dagrijverlichting. Het verlichte Renault logo in het midden van de strip springt daarbij extra in het oog. Van opzij gezien versterkt de oplopende taillelijn het gevoel van dynamiek, met een visueel effect dat zelfs bij stilstand beweging en energie suggereert.
De achterzijde kenmerkt zich door een hoge carrosserielijn, sterk gevormde asymmetrische achterportieren en een spoiler met luchtgeleiders om de aerodynamica te optimaliseren. De achterlichten hebben een unieke lichtsignatuur met een onderscheidend 3D-design. De solide bouwkwaliteit voor intensief dagelijks gebruik komt onder andere tot uiting in de zwarte carrosseriebescherming, de voor- en achterbumper en onderste portiersecties.
![]() | ![]() | ![]() |
De nieuwe Goelette E-Tech electric is ontworpen om te voldoen aan sterk uiteenlopende behoeften en wordt leverbaar in drie uitvoeringen: als chassis-cabine, met een gesloten laadbox en als kipper. Dit aanbod biedt tal van mogelijkheden voor verschillende conversies.
Dankzij de doordachte, modulaire architectuur van deze nieuwe generatie bedrijfswagens is de Goelette E-Tech electric perfect in balans, met een voorzijde die tot aan de B-stijl dezelfde proporties heeft als de Trafic. Het achterste deel is bewust open gelaten en bevat geen vaste uitrusting, waardoor het vrijwel onbeperkt kan worden aangepast. De structurele componenten maken het mogelijk om een gesloten opbouw of andere configuraties te installeren, afgestemd op de specifieke wensen van klanten.
![]() | ![]() | ![]() |
Het ontwerp is geïnspireerd op dat van de Estafette Concept die in september 2024 werd gepresenteerd. Met een lengte van 5,27 meter en een breedte van 1,92 meter betreft het een compacte en wendbare bedrijfswagen die ideaal is voor gebruik in stedelijk gebied. Net als de Trafic blinkt de Estafette uit in manoeuvreerbaarheid, waardoor hij moeiteloos door smalle straten en drukke gebieden navigeert.
Met zijn hoogte van 2,60 meter biedt de nieuwe Estafette E-Tech electric veel binnenruimte, waarin zelfs personen tot 1,90 meter lang zich vrij kunnen bewegen tussen de cabine en laadruimte. Het exterieurontwerp wordt gekenmerkt door een grote, driedelige panoramische voorruit voor optimaal zicht, meer veiligheid en extra comfort. De moderne voorzijde heeft een opvallende lichtsignatuur met een doorlopende lichtstrip en perfect uitgelijnde dagrijverlichting. Ook hier wordt de elegante en hightech uitstraling van de bedrijfswagen versterkt door het Renault logo.
De Renault Estafette E-Tech electric is speciaal ontwikkeld voor zakelijk gebruik in stedelijke gebieden en bevat slimme functies, zoals een schuifdeur met een onzichtbaar geïntegreerde rail voor een soepele opening. Aan weerszijden zorgen treeplanken voor een eenvoudige in- en uitstap. Ook ergonomisch en gemakkelijk in gebruik is de roldeur aan de achterzijde, met een roestvrijstalen opstap die de robuuste en moderne uitstraling verder benadrukt. Door de zwarte carrosseriebescherming aan de boven- en onderzijde oogt de bedrijfswagen minder hoog, terwijl die een vleugje dynamiek toevoegt aan het eigentijdse ontwerp. Deze zwarte accenten versterken ook de solide bouwkwaliteit en bieden de nodige bescherming bij intensief stedelijk gebruik.
De drie nieuwe elektrische bedrijfswagens van Renault zullen worden geproduceerd in de fabriek in Sandouville in Frankrijk en komen vanaf 2026 op de markt. Meer informatie volgt in de komende maanden.
✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk