Het pre-order programma in diverse Europese landen (Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Roemenië, Spanje, enz.), oogstte veel succes, met meer dan 16.000 reserveringen binnen drie maanden tijd.
En daar blijft het niet bij. Overal in Europa, zowel in steden en buitenwijken als op het platteland, blijft Spring verleiden, met meer dan 5.000 nieuwe bestellingen per maand sinds juli. In Nederland heeft Dacia, in de periode tussen maart en november, inmiddels meer dan 500 orders ontvangen.
Door een 100% elektrische stadsauto met de looks van een SUV binnen het bereik van een zo groot mogelijk publiek te brengen, gaat Dacia mee met zijn tijd. Met uitzonderlijk gebruiks- en laadgemak en een rijbereik tot 305 km in WLTP-stadscyclus en 230 km in gecombineerde WLTP-cyclus. Dat maakt hem tot een uitstekende mobiliteitskeuze voor de meeste Europeanen, die gemiddeld ongeveer 30 kilometer per dag afleggen. Bovendien wordt hij verkocht tegen een onverslaanbare prijs: in Nederland is de Dacia Spring verkrijgbaar vanaf 18.250,- euro incl. btw.
De Dacia Spring verleidt klanten die al overtuigd zijn van de kenmerkende eigenschappen van Dacia-modellen: essentieel, robuust, toegankelijk en de beste prijs-kwaliteitverhouding.
Toch is Spring in de eerste plaats een veroveringsmodel want de meeste klanten kopen hiermee voor het eerst een Dacia (8 op 10 klanten bijvoorbeeld in Frankrijk).
“Met ruim 40.000 orders in acht maanden tijd kent de Spring een uitstekende commerciële start. Door 100% elektrische mobiliteit binnen ieders bereik te brengen, verleidt Spring niet alleen de loyale klanten van Dacia maar ook – en vooral – nieuwe klanten. De r-EV-olutie is een feit!” Xavier Martinet, Directeur Marketing en Sales bij Dacia.
* waarvan meer dan 15.000 Dacia Spring modellen reeds zijn afgeleverd
✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk