De populariteit van elektrisch rijden neemt fors toe. We zien steeds meer elektrische auto’s op de weg. Elektrisch rijden wordt in 2020 ook steeds meer een standaard dan een uitzondering. De populariteit is onder andere te verklaren doordat de actieradius toeneemt en de aanschafprijs van een elektrische auto steeds interessanter wordt.
Elektrisch rijden heeft nogal wat voordelen ten opzichte van rijden op een andere brandstof.
Daarnaast is het ook zeker niet onbelangrijk dat je altijd wel een parkeerplaats kunt vinden.
Stam Dacia biedt de Dacia Spring als elektrische auto. Zowel voor de particuliere als voor de zakelijke markt. Voor zowel zakelijk elektrisch rijden alsook particulier elektrisch biedt Stam elektrische modellen. De Dacia Spring is beschikbaar voor de particuliere als de zakelijke rijder.
Met een elektrische auto kun je tegenwoordig al veel verder rijden dan in de startfase. Ieder merk en model heeft haar eigen actieradius. De Dacia Spring is uitgerust met een batterij van 27,4 kWh en heeft een actieradius van maximaal 230 km met een gecombineerde WLTP-cyclus* en 305 km in een volledige WLTP-stadscyclus. De uiteindelijke actieradius is afhankelijk van onder andere de snelheid, temperatuur en belading.
Het aantal oplaadpunten in Nederland neemt alsmaar toe. Momenteel zijn er al meer dan 7500 oplaadpunten. Opladen van je elektrische auto kan in winkelcentra, parkeerplaatsen, op het werk of thuis. Bij kantoren hebben de oplaadpunten vaak meer vermogen dan thuis en hierdoor is het op kantoor mogelijk om de Dacia in een paar uur op te laden, waar dit thuis langer zal duren. Voor het laden bij een openbaar laadpunt zijn verschillende abonnementsvormen.
Je hebt de voordelen ervaren van een elektrische auto en hebt interesse om te leasen. Stam Private Lease is dé leasevorm om als particulier een nieuwe auto te leasen. Op deze manier heb je geen omkijken naar het onderhoud en onvoorziene uitgaven. Je kunt nu tijdelijk profiteren van ons actietarief. Lease de nieuwe Dacia Spring voor slechts € 319,- per maand bij STAM.
Voor de zakelijk markt stimuleert de overheid al langer elektrisch rijden middels fiscale maatregelen. De "oude" ZOE rijdt je nog met 4% bijtelling en de nieuwe modellen met 8% bijtelling. Daarnaast hoef je je uiteraard geen zorgen te maken over de groeiende milieuzones. Ervaar zakelijk elektrisch rijden bij Stam en profiteer van het zeer interessante maandbedrag en bijtelling.
Je wordt pas echt overtuigd van elektrisch rijden wanneer je het hebt ervaren. Direct vermogen en een oase van rust tijdens het rijden. Nog nooit in een elektrische auto of bedrijfswagen gereden? Vraag een vrijblijvende proefrit aan en laat je overtuigen van alle voordelen!
De kosten van elektrisch rijden hangen af van of je een elektrisch auto aanschaft, least of financiert. Bij aanschaf en financieren heb je naast het aanschaf bedrag ook de kosten voor het onderhoud, wegenbelasting, afschrijving van een elektrische auto en het verbruik/de kosten per kilometer. Bovendien kan je bij aanschaf van een ZOE kiezen tussen het kopen of huren van een batterij. Hierdoor verschilt het aanschafbedrag. Bij private lease zitten de kosten van onderhoud, wegenbelasting en afschrijving (buiten de verbruik/stroom kosten) verwerkt in het maandbedrag. Het onderhoud van een elektrische auto is lager dan een brandstofauto en de kosten per kilometer zijn relatief laag. Daarnaast heb je geen wegenbelasting bij een elektrische auto. De aanschafwaarde en afschrijving hangt sterk af van het merk en model. De Dacia Spring zit qua kosten in het lagere segment.
Wat kost een elektrische auto?De aanschafwaarde van een elektrische auto hangen af van het merk en model dat je kiest. De Dacia Spring is de voordeligste elektrische auto van Nederland.
Hoe werkt een elektrische auto?Een elektrische auto is qua aandrijving anders dan een benzine, diesel of LPG auto. Een elektrische auto wordt aangedreven met een elektromotor in plaats van een verbrandingsmotor. De elektromotor is te vinden onder de auto of in de achterbak. De energie bij een verbrandingsmotor wordt opgewekt door het verbranden van benzine of diesel. Bij een elektrische auto komt de energie vrij door dat er elektromagnetische krachten opgewekt worden. Alle elektrische auto’s en bedrijfswagens worden aangedreven door een grote Lithium-Ion batterij die zo efficiënt mogelijk de beschikbare energie afgeeft. Dacia werkt voortdurend aan het doorontwikkelen van de batterij, de constructie van de cellen en de samenstelling van de materialen waarvan deze is gemaakt voor een zo groot mogelijke actieradius.
Wat kost een elektrische auto opladen?Globaal gezien kun je op twee manieren laden: wisselstroom en gelijkstroom. Openbare laadpunten leveren voor het merendeel wisselstroom (AC) in Europa. Automobilisten kunnen hier op verschillende vermogens laden, afhankelijk van het van het soort laadpunt. Hoe meer vermogen een laadpunt kan leveren, hoe sneller de batterij weer is opgeladen. Het laden thuis via een wallbox komt uit op circa 22 cent per kWh (goed voor 5 tot 7 kilometer rijden). Veel bedrijven vergoeden de laadkosten thuis. Grootverbruikers (vanaf 3x 80 ampère) betalen 7 cent per kWh. In dat geval rijd je dus elektrisch voor maar 1 cent per kilometer. Elektriciteitsprijzen variëren per aanbieder en veranderen periodiek. Nederland is koploper op het gebied van publieke laadpunten. Ruim een kwart van alle publieke laadpunten in Europa staan in Nederland. En we hebben een uitgebreid netwerk van gelijkstroom/ snelladers(DC) langs de snelwegen. Bij snelladers hangt de kabel vast aan het laadstations, omdat er zwaardere kabels nodig zijn in verband met de hogere vermogens waarop er wordt geladen. Je kunt met een laadpas of verschillende apps bij laadpunten laden. De tarieven per aanbieder verschillen. Bij sommige betaal je een starttarief per sessie, bij anderen betaal je over de totale tijdsduur dat je aan het laden bent.
Is elektrisch rijden goedkoper?Of een elektrische auto goedkoper is dan een diesel of benzine auto hangt af van meerdere factoren waaronder: brandstofkosten, wegenbelasting, gemiddeld onderhoud, kosten en afschrijving.
© 2024 - De prijzen van Dacia personenauto's zijn inclusief en onvermijdbare kosten. De kosten voor aflevering van de auto betreffen; levenslange routeservice op de auto, lifehammer, transportkosten, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, kentekenhouder, €5.- brandstof, handelings-en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem t.w.v. van €596,09 tot € 696,09 (incl. 21% BTW), recyclingsbijdrage ( €45,- incl. 21% BTW) en registratie kosten € 48,91 (BTW-vrij). Optionele pakketten en of uitrusting zijn altijd de keuze van de consument en kunnen tegen meerprijs worden geleverd. De prijzen zijn exclusief het Stam afleverpakket. Afbeeldingen die gebruikt zijn kunnen afwijken van de daadwerkelijke voorraad auto. Afgebeelde modellen kunnen afwijken van de werkelijkheid. Typefouten voorbehouden. Voor meer informatie bel gratis 0800-0303.
✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk